Välkommen till Sandsjö Hembygdsförening

Välkommen till Sandsjö Hembygdsförening. Vid Emåns källor och södra stambanans banvallar (cirka två mil söder om Nässjö)  finns Norra Sandsjö socken.

Sandsjö Hembygdsförening arbetar med att bevara, dokumentera och sprida kunskap om bygdens historia. Vi vill levandegöra historierna som skapade samhällen, byar och människor. Även att väcka intresset för bevarandet av historia, kultur och naturminnen.

Här finns ett större glasskåp med äldre saker från Bodafors gamla apotek, ett rum med förstoringsapparater, projektorer, filmkameror m.m.
I menyn till vänster kan ni hitta mycket information om program och föreningens verksamhet.

Vill du bli medlem? Allt du behöver göra är att sätta in 150:- på bankgiro 483-3497 eller swisha till nummer 123 337 32 14.
Glöm inte att skriva ditt namn och adress.

Du kan också skänka en gåva till föreningen på ovanstående nummer.

Alla är också välkomna till Hembygdens hus på en fika (till självkostnadspris) måndag, tisdag, onsdag, mellan
kl. 10.00–12.00. Tor och fre STÄNGT

• Hembygdens hus är (oftast) bemannat:
  • Måndag 08.00–12.00
  • Tisdag   08.00–12.00
  • Onsdag 08.00-12.00
  • Torsdag STÄNGT
  • Fredag  STÄNGT

Hembygdens hus

Snickaregatan 5
571 61 Bodafors

kontakt@sandsjohembygdsforening.se

070-370 27 55

Sakta men säkert har Sandsjö Hembygdsförening kommit igång med underhåll i hembygdsparken. Nu har hängrännorna blivit plåtförsedda, vilket gör att de inte ruttnar.

En ljum västanfläkt svepte in över Sandsjön när medlemmar ur Sandsjö Hembygdsförening slöt upp kring årsmöte i Sandsjö Bygdegård. Parkeringen fylldes och den stora salen var dukad för möte och fest. Snart var salen fylld och ett trivsamt sorl fyllde rummet som var behängt med tavlor av Ulf Tedenstig och Erik Sandsjö.