Glimtar från Nu och Förr

11.11.2022

Bilder väcker liv och rörelse i människors tankebanor. Detta hoppas Sandsjö Hembygdsförening kunna bidraga med genom sin nytryckta Årskalender för 2023.

Under årets lopp har många saker skett i Hembygdsföreningens regi. Ett axplock av dessa har blivit till minnesvärda fotoreportage i årets bildkalender.
Läsarna får följa med till Hembygdsparken på vårstädning, nationaldagsfirande och musikstunder.
Holma by, Rödja By och Köpmannagatan har erbjudit mycket intressanta och välbesökta arrangemang, som resulterat i byhistoria och personporträtt.

Det oerhört rikhaltiga fotoarkivet bjuder läsaren lokalhistoria samt en del opublicerade foton och montage.

En sida visar arkivets rika sortiment av Sandsjö sockenhistoria i både närtid och svunna dagar.

Lördagen den 12 november är det Öppet arkiv i Hembygdens Hus och då släpps Årets Fotokalender för försäljning. Hjärtligt välkomna!

De som i år står för insamling, foto och redigering är Sven Danielsson, Pia Andersson och Rolf-Krister Bergström.