Grillkväll i Hembygdsparken

16.04.2023

Boka in lördagen 22 april. Då blir det först en arbetsdag och senare blir det dags för grillkväll.

Redan klockan 10.00 drar vi igång arbetet med röjsågar, räfsor och städattiraljer. Alla är välkomna att hjälpa till. Föreningen bjuder på fika. Efter några timmars arbete tar vi paus.

Klockan 17.00 tänder vi grillarna.

– Det kommer att grillas korv. Till den kommer det serveras potatissallad. Priset är 50 kronor. Tanken är att vi ska umgås och ha roligt ihop – och njuta lite av hembygdsparken, säger ordförande Magnus Rydholm.

Alla medlemmar är välkomna på grillkvällen, även de som inte haft tid att hjälpa till under arbetsdagen.

– De som kommer behöver ha med sig glatt humör och det som man vill dricka.

– Det blir nästan en heldag i hembygdsparken för vissa av oss. Och det finns nog få ställen som jag hellre möter våren på. Välkomna, säger Magnus Rydholm.