Nyheter i hembygden

En ljum västanfläkt svepte in över Sandsjön när medlemmar ur Sandsjö Hembygdsförening slöt upp kring årsmöte i Sandsjö Bygdegård. Parkeringen fylldes och den stora salen var dukad för möte och fest. Snart var salen fylld och ett trivsamt sorl fyllde rummet som var behängt med tavlor av Ulf Tedenstig och Erik Sandsjö.

Styrelsen fick vid årsstämman 2023 i uppgift att ta fram ett förslag på nya stadgar till Sandsjö Hembygdsförening. Nedan finns propositionen och det detaljerade förslaget som ska diskuteras och beslutas den 3 mars på årsmötet.

En vecka kvar. Eller sju dagar. Eller cirka 168 timmar. Så långt var det kvar till julafton när jag skrev denna text. Men ska man tacka någon, så ska man göra det medan det finns tid.

Det intensiva regnet lade sig men en kall västanvind svepte in över ladugårdsbacken i Boda, Bodafors dit ett stort antal bilar hade letat sig fram denna sensommarkväll i september.

Jag stod en tidig morgon vid Sandsjöns sanka strand,
och solen lyste ner ifrån horisontens gröngrå rand.
Jag stod vid Sockenmagasinet, som stått i sekel två,
och
taket det var nylagt med vindskivor också.