Profiler i Hembygdens Hus

28.11.2019

Hans fader var en stor korpral, den starkaste man fann,
och själv han är nog lika lång, men svagare än han.
Han var en gång beväringsman
med uniform så blank och grann,
men från armén han snart försvann,
då ingen ärepost han vann.
VEM VAR HAN?

Sandsjö Hembygdsförening har under hösten gjort en ombyggnation så att huset har fått tillgång till en större bild- och föreläsningssal. Detta vill föreningen fira genom att bjuda in till en föreläsningsafton under rubriken "Bodaforsprofiler".

Sven Danielsson och Rolf-Krister Bergström kommer att visa bilder och berätta om en del mycket tongivande bodaforsare. Dessa härstammar ur släkten Fors och har satt djupa av- och intryck på Bodafors lokala historia.
Onsdagen den 11:e december klockan 18.00 inbjuds allmänheten tilldenna berättarafton. Det blir dessutom kaffe med hembakta kakor till ett mycket facilt pris.

Genom frivilliga arbetsinsatser och en givmild sponsor har även en ny projektor, filmduk och högtalare kunnat installeras och salen är således fullt utrustad för att ta emot mellan 40-50 åhörare.
Om Du undrar vem mannen på bilden är, så kommer Du och får hans historia berättat för Dig den 11:e december.
Den här kvällen går i Sandsjö Hembygdsförenings regi i samarbete med Vuxenskolan.